Samen gaan we ervoor. Van het begin tot het einde, iedereen op zijn eigen tempo. We helpen elkaar, leren van elkaar, spelen met elkaar, zijn er voor elkaar. We leren dit van onze leerkrachten in de klas, maar ook de juffen en meester van Lichamelijke opvoeding, soemo en Levensbeschouwelijke vorming leren ons wat ‘samen’ is en hoe we dan kunnen bereiken.
Als het even niet lukt samen, staat ook het zorgteam voor ons klaar. Ze bekijken wat we nodig hebben om stapje per stapje terug tot ‘samen’ te komen.
Verder leren we hoe we op de speelplaats samen kunnen spelen, met z’n tweetjes of met een grote groep, met materiaal of in een zone. Dit kunnen we niet uit onszelf. Leerkrachten leren ons daarom tijdens de lessen wat je kan spelen, wat de afspraken zijn en hoe je écht samenspeelt.
Ook onze leerkrachten leren door samen dingen te doen, samen afspraken te maken, samen te plannen, samen terug te kijken en samen bij te sturen. Ook zij hebben elkaar nodig om verder te kunnen. Ze gaan op zoek naar wat ze goed kunnen en wat minder om te bekijken waar ze elkaar in kunnen helpen.